שערוריה • צוערים חרדים חוייבו לחזות במחזה תועבה בצה"ל

    שלמה ריזל | צילום: דוד לייזרוביץ 9 Comment on שערוריה • צוערים חרדים חוייבו לחזות במחזה תועבה בצה"ל
    13:00
    10.05.24
    אבי יעקב No Comments on המונים במסע הלויית מרן האדמו"ר מביאלה זצוק"ל • שידור חי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צוערים חרדים המשרתים בצה"ל והלמדים בבית הספר לקצינים – בה"ד 1, חוייבו לפני כשבוע לחזות במחזה תועבה שאינו תואם את גדרי ההלכה, כך עלה הבוקר (שני) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי'.

    כחלק מתהליך הלמידה בבית הספר לקצינים, 250 צוערים נלקחו בשעות הצהריים של יום שלישי שעבר לחזות בהצגה "גורודיש" בתאטרון הקאמרי בתל אביב. מחצית מהם היו דתיים וחילוניים, חלקם בוגרי 'נצח יהודה' ו'שחר כחול'.

    יצוין, כי מדובר במחזה בעייתי מאוד מבחינה הלכתית, ולמרות שצה"ל ידע מראש על התוכן הבעייתי בהצגה – החיילים החרדים חוייבו לחזות בה.

    על פי עדות החיילים, בעקבות אירועים דומים שהיו בעבר – הפעם – חששו החיילים החרדים לעשות מעשה ולצאת ממקום האירוע, מלבד מספר חיילים בודדים שהעזו לצאת – השאר נשארו במקומם.

    מצה"ל נמסר כי "מדובר בהצגה שאושרה על ידי חיל החינוך לצפייה עבור מפקדים, המעלה דילמות פיקודיות וערכיות. עד כה מפקדים ביחידות שונות בצה״ל צפו בהצגה, כאשר עם סיומה נהוג לקיים שיח רב חינוכי בהשתתפות המפקדים. אם זאת, נציין כי צה״ל מצר על כל פגיעה ברגשותיהים של חיילים ורואה חשיבות במתן סביבת שירות ההולמת את אורח חייהם של כלל המשרתים".



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      בושה וחרפה ! שוב הוכח כי כל מטרת הציונים לעקור אותנו מדתנו וערכנו כמו שאמר הגר"ח מבריסק שמטרת הציונות היא להעביר על דת ובשביל זה היו מוכנים אפילו להקים מדינה והוסיף בנו הגרי"ז שכיום [עוד בזמנו] מי שלא רואה את זה בחוש הוא סומא. השם יצילנו מידם.

      אלעד [לא בריסקער אלא ספרדי מתלמידי הרב עובדיה]
    2. 7

      אייך חשבתם שהצבא מתאים ליהודי שומר תורה ומצוות שיפסיקו האתרים החרדים לתת להם במה

    3. 5

      זה לא שערוריה זה ידוע מראש

      המציאות מתנפצת צבא והדות שני קווים מקבילים

      זה הכל וכל הרשעה כרגע תאבד אמן ואמן!!!!!

    4. 2

      כמה עובדות:
      1.זו תקלה מבצעית בניגוד לפקודות הצבא בגרמתו של חיל חינוך.
      2.מג"ד ומפקד בה"ד 1 הוגיעו שמדובר בתקלה על ידי החינוך.
      3.צוערי קורס קצינים ה"חרדים" הבינו שמדובר בתקלה שלא נגרמה באשמת בית ספר לקצינים והם ממשיכים במשימתם להגן על עם ישראל כולו כולל כפויי הטובה מפני האוייבים המקיפים אותנו.
      4.כל הצוערים הם לוחמים קרביים היו וימשיכו להיות כאלה למרות הטוקבקים.

    5. 1

      למגיב מס' 8, משה, עשה לנו טובה.
      נמאס מהתנצלויות האלה על "תקלה". הצבא נכשל וימשיך להיכשל ביחסו לחייל החרדי. גוף חילוני לעולם לא ימלא את צרכיו של החייל החרדי, גם אם ירצה וגם אם ישקיעו מילארד שקלים בכך.
      משום כך, אין לחרדים מה לעשות שם.